Przez długi czas multimedia automobilowe ograniczały się do zastosowań jedynie w wysokiej klasy wozach, limuzynach oraz pojazdach rekreacyjnych. Pomysł oglądania filmów lub ewentualnie grania w gry w samochodzie trafił do głównego nurtu zainteresowania na świecie dopiero w późnych lat 90-tych i wczesnych XXI wieku, a nawet w owym czasie multimedia samochodowe były w obszernej mierze ograniczone do drogich jednostek wideo oraz nieporęcznych magnetowidów bądź też obszernych systemów DVD.
Cd w samochodzie
Multimedia do samochodu: co się dzieje dzisiaj?
Współcześnie multimedialne możliwości są dostępne dla wszystkich kierowców, co jest widoczne w bogatych w funkcje wozach. Odpowiednio to, nie ma nieomal żadnych limitów co do sposobu konfigurowania automobilowego systemu multimedialnego, a jedyną miarodajną kwestią jest to, że potrzebujesz zarówno komponentu audio, jak i wideo.
Są dziesiątki przeróżnych urządzeń i sprzętu oraz wszystkie muszą ze sobą współpracować w samochodowych multimediach. Z reguły umieszcza się je w ramach trzech podstawowych kategorii:
• sprzęt audio
• sprzęt wideo
• źródła mediów
Część audio automobilowego systemu multimedialnego zwykle składa się z istniejącego systemu dźwiękowego, choć istnieją pewne różnice. Niektóre z komponentów audio, jakie przeważnie znajdują się w samochodowych systemach multimedialnych, zawierają:
• jednostkę główną
• głośniki
• procesor dźwięku
• słuchawki
Słuchawki można znaleźć już w stereotypowych samochodowych systemach audio, ale są one znacznie częściej wykorzystane w połączeniu z multimedialnymi wozami. Przewodowe słuchawki żądają gniazda słuchawkowego w jednostce kluczowej, odtwarzaczu wideo bądź w innym miejscu, natomiast słuchawki bezprzewodowe są w stanie wykorzystywać sygnały podczerwieni bądź RF.
Większa część innych składników audio jest niezwykle podobna do tych w sztampowych samochodowych systemach audio, z kilkoma wyjątkami, takimi jak jednostka główna. W trakcie gdy w konfiguracji multimedialnej można używać pospolitego radia samochodowego, jednostki z głowicami wideo są o wiele lepiej zaadaptowane do celu.
W jaki sposób wybrać?
To przede wszystkim powinno być przemyślane już na poziomie wybierania wozu. Jeśli natomiast zabieramy się za wyposażenie już później w głównej mierze musimy wziąć pod szczególną uwagę elementy takie jak: budżet, wykorzystanie, częstotliwość użytkowania. Całe szczęście nowoczesne marki dają nam do dyspozycji kompleksowe rozwiązania, a sprzedawcy systemów multimedialnych do samochodów są niezmiennie gotowi do pomocy w wyborze tego w najwyższym stopniu poprawnego. Należałoby jednakże uprzednio samemu zrobić rozeznanie w opcjach oraz cenach na rynku, żeby nie dać się naciągnąć.