Rozwój przemysłu spowodował, iż potrzebne stały się zmiany w sposobach kierowania firmami oraz zatrudnionymi w nich osobami. Lean manufacturing to jedna z takich planów. Jej celem jest zwiększenie efektywności czynności produkcyjnych w danym zakładzie. Jak łatwo można domyślić się, koncepcja ta wywodzi się z Kraju Kwitnącej Wiśni, znanej z szeroko pojętego minimalizmu. Prekursorem tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z eliminowaniem wszystkich czynności podejmowanych podczas procesu produkcyjnego, a równocześnie absolutnie niekoniecznych. Redukcja czasu w jakim Klient otrzymuje zamówienie Najistotniejszym celem „szczupłego zarządzania” jest więc zlikwidowanie marnowania zarówno w odniesieniu do siły roboczej jak i eksploatowanych surowców. Zastosowanie metod lean management stwarza szansę zdobycia takich efektów, jak wzrost produktywności oraz jakości wytworów. Także stosunki między pracownikami w firmie zazwyczaj ulegają poprawie. Ma to związek z skuteczniejszą komunikacją. Co nie bez znaczenia techniki z dziedziny lean management mogą być implementowane w każdym zakładzie, wszystko jedno z jakiej gałęzi przemysłu bądź usług oraz jakiej wielkości. To, co jest najistotniejsze to zdolność ocenienia, które działania nie przynoszą korzyści dla firmy.